Er moet een eind komen aan agressieve telefoontjes van bedrijven die hun producten of diensten te koop aanbieden. Het CDA in het Zeeuwse Borsele heeft een brief hierover geschreven aan staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken, de Tweede Kamer en de consumentenbond. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.
Het fenomeen is volgens CDA'er Ad Schenk hard op weg om ergernis nummer één te worden in Nederland. Dus vindt hij dat het de hoogste tijd is om paal en perk te stellen aan deze 'irritante praktijken'.
"Als CDA Borsele willen we een betere bescherming van het individu. Geen definitieve stappen meer via een verkeerd verkregen telefonisch fiat, maar slechts na ondertekening van de opdrachtgever. Dat geeft een stukje noodzakelijke rust en bedenktijd voor de persoon in kwestie. Daarmee kan de vaak agressieve aanpak worden genivelleerd", aldus Schenk.
"Mensen worden valselijk voorgelicht, met een kluitje in het riet gestuurd en overvallen door de agressieve aanpak. Het is eigenlijk voor iedereen een ergernis, maar met name de zwakkeren in de samenleving worden hiervan de dupe. Dat dit zo maar kan, is eigenlijk gewoon mensonwaardig."
‘Telefonisch verkopen aanpakken’
Gepubliceerd op 5 september 2008 om 00:00
Reacties 0