Consument: duurzaamheid steeds belangrijker

De consument laat bij bestedingsbeslissingen steeds meer de mate van duurzaamheid van het product meewegen. Vooral autofabrikanten, energiebedrijven en in iets mindere mate de luchtvaart moeten daarom veel informatie geven over hun verantwoorde en groene activiteiten. Hun omzet en imago varen er wel bij, want consumenten waarderen de meeste duurzame acties, zo concluderen onderzoeksbureaus DBB en Intomart GfK in hun Dossier Duurzaam.

Bij het begrip duurzaamheid denken bedrijven niet onmiddellijk aan de lange termijn relatie met de klant. Maar uit het Dossier Duurzaam blijkt dat consumenten veel waarde hechten aan de manier waarop ze behandeld worden door de ondernemingen. Dossier Duurzaam is een regelmatig terugkerend onderzoek naar kennis, houding en gedrag van consumenten rondom duurzaamheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!