Innovatie moet consumptie groente en fruit doen toenemen
Gepubliceerd op 2 maart 2005 om 00:00
Vrijwel iedereen in Nederland weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar desondanks neemt de consumptie ervan af. Dat komt doordat het eetpatroon van de Nederlanders aan het veranderen is. Er wordt steeds minder tijd aan de bereiding besteed en er wordt vaker buiten de deur gegeten. De consumenten willen vooral gemak, eetplezier en beschikbaarheid en daar besteden voorlichters en adverteerders nu juist nauwelijks aandacht aan. Bij groenten en fruit wordt voornamelijk gehamerd op het gezondheidsaspect. Een manier om groenten en fruit weer aan de man te brengen is dan ook innovatie. Hier is al een begin mee gemaakt met voorgesneden groenten en fruit, maar er is meer nodig. Een ontwikkeling die mogelijk gaat plaatsvinden is dat de groente- en fruitafdelingen in de supermarkt meer gaan lijken op andere afdelingen, zoals de zuivelafdeling. Er komen meer producten in een verder stadium van bereiding en de verse, onbewerkte producten zullen een meer decoratieve functie krijgen. Ook zullen groenten en fruit op meer plaatsen beschikbaar komen. Zo werkt AGF Promotie Nederland aan een groente- en fruitautomaat, genaamd `Twee + Twee, the Easy Way`.
Reacties 0