Innovatie moet consumptie groente en fruit doen toenemen

Vrijwel iedereen in Nederland weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar desondanks neemt de consumptie ervan af. Dat komt doordat het eetpatroon van de Nederlanders aan het veranderen is. Er wordt steeds minder tijd aan de bereiding besteed en er wordt vaker buiten de deur gegeten. De consumenten willen vooral gemak, eetplezier en beschikbaarheid en daar besteden voorlichters en adverteerders nu juist nauwelijks aandacht aan. Bij groenten en fruit wordt voornamelijk gehamerd op het gezondheidsaspect. Een manier om groenten en fruit weer aan de man te brengen is dan ook innovatie. Hier is al een begin mee gemaakt met voorgesneden groenten en fruit, maar er is meer nodig. Een ontwikkeling die mogelijk gaat plaatsvinden is dat de groente- en fruitafdelingen in de supermarkt meer gaan lijken op andere afdelingen, zoals de zuivelafdeling. Er komen meer producten in een verder stadium van bereiding en de verse, onbewerkte producten zullen een meer decoratieve functie krijgen. Ook zullen groenten en fruit op meer plaatsen beschikbaar komen. Zo werkt AGF Promotie Nederland aan een groente- en fruitautomaat, genaamd `Twee + Twee, the Easy Way`.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!