‘We hebben ons niet laten meeslepen door hypes’

Het belangrijkste is dat we van tevoren goed hebben nagedacht over wat nodig is om succesvol te zijn. We hebben ons niet laten meeslepen door allerlei hypes.” Dat is volgens Bol.com-directeur Daniël Ropers een van de verklaringen voor het succes van zijn webwinkel.

Coole functionaliteiten waar de klant niets aan heeft, vind je niet snel bij ons. Het is verleidelijk om met iedere nieuwe truc aan de slag te gaan, en we kijken er ook wel naar, maar we zullen er pas wat mee doen als het voor een grote groep kopers relevant is”, aldus Ropers in een interview met ondernemersblad Bizz

Ropers wil met Bol.com niet langer de beste webwinkel zijn. “Nee, we willen de beste winkel zijn. We willen dat als de consument iets nodig heeft, of het nu een boek, computerspel of laptop is, hij naar Bol.com gaat omdat wij de betere winkel zijn.”

Omdat Bol.com geen online shop maar een gewone winkel wil zijn, is het bedrijf goed gaan bekijken wat de consument een goede winkel vindt. “Belangrijk is dat de consument het product vindt dat het beste bij zijn vraag past.” Daarom werkt Bol.com met persoonlijke aanbevelingen en gerelateerde producten die de koper mogelijk interesseren. Ook kan de bezoeker inloggen en krijgt hij op basis van zijn persoonlijke profiel een lijst aanbevelingen. Dit stimuleert de impulsaankopen.”

Van je online shop een echte winkel maken houdt volgens Ropers ook in dat je de adviesfunctie die van oudsher aan het winkelpersoneel voorbehouden is op je site integreert. “Dit doet Bol.com door niet alleen professionele product- en boekrecensies op de site te plaatsen, maar vooral door met recensies van gebruikers zelf te werken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!