Jumbo is bij de consument populairder dan Albert Heijn. Dat blijkt uit de merkenbarometer van communicatienetwerk Euro RSCG, zo schrijft supermarktvakblad Distrifood op haar website.
De formule uit Veghel neemt wat betreft populariteit de eerste plek over van de marktleider. Uit de zogeheten Brand Momentum, een volledig online onderzoek onder 1350 Nederlanders, blijkt dat drogisterij Kruidvat de merken top-3 compleet maakt. Jumbo scoort 62 procent, Albert Heijn volgt op de voet met 61 procent en Kruidvat laat 46 procent noteren.
De resultaten sluiten aan bij de uitkomsten van het klanttevredenheidonderzoek dat Gfk Panelservices in juni publiceerde. Jumbo kwam ook hier als winnaar uit de bus met een gemiddelde beoordeling van 7,68. Albert Heijn noteerde een tweede plaats met een 7,5 en Spar was hekkensluiter met een 6,78.
Jumbo populairder dan AH
Gepubliceerd op 24 september 2008 om 00:00
Reacties 0