Oneerlijke handelspraktijken harder aangepakt

De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met een wet die oneerlijke handelspraktijken moet tegengaan. Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken kan daardoor vanaf dit najaar de consument beter beschermen tegen agressieve verkoop aan de deur of via de telefoon.

Ook oneigenlijk gebruik van keurmerken kan worden aangepakt. Zogenoemde telemarketing die gericht is op ouderen, of reclame die vooral gericht is op kinderen, wordt verder aan banden gelegd.

De Consumentenautoriteit (CA) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zien toe op naleving van de wet. Bedrijven die zich schuldig maken aan oneerlijke praktijken riskeren boetes die kunnen oplopen tot 450 duizend euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!