'Consument betaalt dezelfde prijs voor minder'

De hoge voedselprijzen hebben in Frankrijk geleid tot een greep in de trukendoos, waarvan nietsvermoedende consumenten gemakkelijk de dupe kunnen worden. Dat blijkt uit een onderzoek van het Franse tijdschrift '60 millions de consommateurs', dat donderdag wordt gepubliceerd.

Om de verkopen op peil te houden handhaven producenten van veel artikelen de prijs en verminderen tegelijkertijd de inhoud van bijvoorbeeld een pak yoghurt. Volgens het consumentenblad wordt dezelfde truc toegepast bij tientallen andere levensmiddelen. Zo woog een pak biscuits 300 gram, terwijl dat drie maanden geleden nog 330 gram was. Consumenten moeten volgens het blad zeer oplettend zijn om het verschil op te merken.

Het tijdschrift laat een bestuurder uit de levensmiddelenindustrie zeggen dat bij sommige producten inderdaad wordt gekozen voor een kleinere hoeveelheid in plaats van een prijsverhoging. Bij andere producten kiezen fabrikanten voor een vernieuwde verpakking om de klant te verleiden een hogere prijs te betalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!