Albert Heijn, Jumbo, C1000 en Plus maken kans op de titel meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Volgende week dinsdag wordt tijdens een evenement, georganiseerd door research consultancy bureau MarketResponse, het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland bekend gemaakt. De uitslag van een onderzoek van MarketResponse onder drieduizend consumenten naar het meest klantvriendelijke bedrijf heeft in totaal tien genomineerden opgeleverd.
Naast de vier supermarktformules zijn de ANWB, Bol.com, HEMA, IKEA, Rabobank en Wehkamp.nl genomineerd. Een jury van tien consumenten bepaalt uiteindelijk welke organisatie het meest klantvriendelijke bedrijf van 2008 is.
Het onderzoek en evenement zijn een initiatief van MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Klote Klanten'. Uit het onderzoek is inmiddels gebleken dat bedrijven in het algemeen onvoldoende in staat zijn de consument te verrassen en in te spelen op de wensen van de klant. Van de Nederlandse consumenten kan 59 procent geen klantvriendelijk bedrijf noemen.
Veel supers onder genomineerden klantvriendelijkste bedrijf
Gepubliceerd op 24 september 2008 om 00:00
Reacties 0