Rfid is nog lang niet gebruiksklaar

Rfid is een echte hype geworden. Vooral sinds de bekendmaking van de Amerikaanse megamarktketen Wall-Mart dat zijn belangrijkste leveranciers in 2005 rfid-gereed moesten zijn wordt er veel over rfid gepraat. Sommigen zien een grote toekomst voor de techniek, maar anderen zeggen dat de hoop dat rfid de barcode op termijn zal vervangen, nergens op is gebaseerd. Feit is dat nog lang niet alle leveranciers van Wall-Mart aan rfid meedoen: tot nu toe slechts 37 bedrijven. Rfid is ook nog helemaal niet gebruiksklaar op retailniveau. Voor een deel komt dat doordat de prijs van de etiketten te hoog is. Volgens Wall-Mart is invoering van rfid bij massagoederen mogelijk bij een tag-prijs van 0,05 dollar. Deze prijs wordt naar schatting pas over drie jaar bereikt. De onderzoeksbureaus Forrester en Gartner voorzien zelfs dat de tag-prijs de komende zes jaar niet onder de 0,10 dollar zal duiken. Naast de prijs zijn er ook nog beperkingen van de benodigde hard- en software die een snelle verbreiding van rfid tegenhouden. Toch wordt voor rfid wel een grote toekomst voorspeld, voornamelijk dankzij het nieuwe `super rfid`. `Super rfid` is rfid in combinatie met sensortechnieken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!