Boektrailers zijn bezig aan een opmars
Gepubliceerd op 4 maart 2005 om 00:00
Sinds kort hangen er in een aantal vestigingen van AKO, BGN en Bruna beeldschermen. Bij BGN worden er met behulp van foto`s en korte teksten vooral acties, bijeenkomsten en aanbiedingen onder de aandacht gebracht. Het concept is niet nieuw, maar de systemen die er achter zitten wel. Het gaat namelijk om een digitale online mogelijkheid. Een goede toepassing van de beeldschermen zijn boektrailers. Een boektrailer is een moderne vorm van boekpromotie en bestaat uit een kort promotiefilmpje. Veel uitgeverijen toonden de afgelopen maanden al boektrailers op het internet, in trams en op de televisie. De techniek die dat goed mogelijk maakt is narrowcasting. De nieuwe promotievorm is een goede aanvulling op de traditionele affiches, recensies, posters en displays. Het concept van de boektrailer is niet nieuw. Al in de jaren tachtig maakte de Amerikaanse auteur Tama Janowitz een promotiefilmpje voor een van haar romans. Door de technische mogelijkheden is de boektrailer echter bezig aan een opmars. `Juist met film kan je lezers laten ruiken aan de sfeer van het boek, zonder het verhaal weg te geven.` Dat zegt Eric de Meij van het bedrijf B visual.
Reacties 0