De komende weken wordt op basis van een nieuwe stemronde de uiteindelijke winnaar bepaald. De Stichting Retail Jaarprijs maakt deze winnaar bekend tijdens het Retail Gala op 5 november aanstaande. De winkelketen die uiteindelijk als winnaar uit de bus komt, mag zich een jaar lang Beste Winkelketen van Nederland noemen. Daarmee volgt de betreffende keten IKEA op, dat twee keer achter elkaar de publieksprijs in de wacht wist te slepen.
In de categorie webwinkels is Bol.com de enige genomineerde. De 24 branchewinnaars nemen het voor de Lukkien Publieksprijs Click or Brick tegen deze webwinkel op. Dit is de enige prijs waarin fysieke winkels het opnemen tegen webwinkels.
Ook dit jaar zijn er weer opvallende branchewinnaars. Zo is HEMA heer en meester in de categorie ‘Food to Go’. In de categorie ‘Optiek’ is Pearle Opticiens branchewinnaar. Intersport wint voor het eerst van de winkelformules van Euretco in de categorie ‘Sport’. Ook in de categorie ‘Telecom’ heeft een aardverschuiving plaatsgevonden. Media Markt is na één jaar weggeweest te zijn weer terug aan kop door het wegvallen van vrijwel alle telecomspecialisten. t for telecom, The Phone House, BelCompany en Hi hebben de eindstreep niet gehaald.
Klik hier voor het persbericht en alle branchewinnaars.
Branchewinnaars Beste Winkelketen bekend
Gepubliceerd op 7 oktober 2008 om 00:00
Een recordaantal Nederlanders heeft zijn stem uitgebracht voor de nominaties van de Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland. In totaal hebben de afgelopen maanden circa 775 duizend mensen gestemd op hun favoriete winkelketen. De 24 branchewinnaars van deze zesde editie zijn maandag bekendgemaakt tijdens het Beste Winkelketen Event Villa ArenA in Amsterdam.
Reacties 0