Reclamebureau positioneert Zeeman als winkel van iedereen
Gepubliceerd op 4 maart 2005 om 00:00
Winkelen bij Zeeman is populair geworden. In het verleden schaamden consumenten zich nogal eens voor een bezoekje aan een Zeeman-winkel. Tegenwoordig wordt het als hip en prijsbewust gezien en is Zeeman de onbetwiste textielmarktleider. Sterker nog, over twee jaar wil de textielsuper 1.000 vestigingen hebben in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk. De prijsbewustheid van consumenten wordt gezien als belangrijkste reden achter de toename van de populariteit van de keten, waar onder meer kleding, huishoudtextiel en onderkleding verkrijgbaar is.Amsterdam Advertising is al acht jaar het vaste reclamebureau van Zeeman. In de nieuwe campagne benadrukt Amsterdam Advertising dat inkopen doen bij Zeeman `slim` is en dat de winkels van `iedereen` zijn. Het bureau ontwikkelde een masker op basis van Koos Matroos, het bekende Zeeman-beeldmerk, dat de rode draad vormt in drie commercials. In de commercials worden mensen getoond in alledaagse situaties, met het matrozenmasker op. Voor de campagne is veel aan streetcasting gedaan. Amsterdam Advertising omschrijft de reclames als `balancerend op het snijvlak van kitsch, kwaliteit en grappig`.
Reacties 0