Consumenten zijn door de kredietcrisis somber over de toekomst, maar dat is nog niet merkbaar in hun uitgavenpatroon. Nog steeds groei in de bestedingen van huishoudens. Dat valt op te maken uit cijfers van het CBS en ervaringen van het midden- en kleinbedrijf (MKB), zo bericht het Algemeen Dagblad woensdag.
"We zijn een stuk somberder dan anderhalf jaar geleden,’’ zegt hoofdeconoom Michiel Vergeer van het CBS. Maar tegelijk blijkt dat er nog steeds groei zit in de bestedingen van huishoudens. Alleen in de horeca lijkt een dalende trend ingezet.
Een rondgang langs kleine en middelgrote ondernemingen, de kurk waarop de Nederlandse economie drijft, leert dat ondernemers nog geen teruggang zien. "Bij ons hoor je geen sombere berichten. Onze honderden winkels worden niet minder bezocht. Nu sinterklaas en kerst voor de deur staan, gaan we een goede periode tegemoet", zegt Philippe Smit van IMpact Retail. van formules als It’s en PrijsTopper. "Ik weet alleen niet wat de consument na de feestdagen gaat doen.’’
Consument blijft geld uitgeven
Gepubliceerd op 8 oktober 2008 om 00:00
Reacties 0