Consumptie ontbijtkoek verdubbeld

In vergelijking met het jaar 2000 eten Nederlanders twee keer zoveel ontbijtkoek. Afgelopen jaar hapten we met elkaar ruim honderd miljoen ontbijtkoeken weg. Dat stelt fabrikant Peijnenburg.

Ontbijtkoek wordt volgens Peijnenburg steeds minder vaak gegeten als afsluiting van het ontbijt. Driekwart van de Nederlanders kiest voor ontbijtkoek als verantwoord tussendoortje om de lekkere trek te stillen, thuis én buitenshuis.

Steeds meer Nederlanders vinden de per stuk verpakte plakken ideaal voor onderweg, aldus Yvonne Vanlier van Koninklijke Peijnenburg. “Ontbijtkoek wordt tegenwoordig overal gegeten. Op school, op het werk, in de auto en zelfs in de sportkantine. Wij verwachten dan ook dat de voorverpakte ontbijtkoekrepen steeds vaker gegeten gaan worden, vooral door jongere mensen. De meer traditionele koeken zoals de gember-, oude wijven- en Groningerkoek, blijven vooral bij ouderen in trek. Zij eten deze koeken graag bij de koffie.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!