Internetters zoeken op het net vooral informatie over vakanties en vakantiebestemmingen. Ook de productgroepen consumentenelektronica, reistickets en mobiele apparatuur en telefoniediensten zijn online populair. Dat blijkt uit gegevens van Universal McCann. Het mediabureau deed wereldwijd onderzoek onder zeventienduizend actieve internetgebruikers in de leeftijd van 16 tot 54 jaar.
Van de verkoop in fysieke winkels in 2008 is 625 miljoen dollar beïnvloed door het internet, verwacht EMarketer, dat over het onderzoek van McCann publiceert. Dit cijfer groeit tot 2012 jaarlijks met negentien procent.
Top tien:
Vakanties/vakantiebestemmingen 61,9 procent
Consumentenelektronica 58,4
Reistickets 56,9
Mobiele apparatuur 56,6
Mobiele telefoniediensten 56,0
Computer software 52,3
Films 49,8
Muziek 48,8
Boeken 46,2
Auto’s 43,7
Online zoeken: vakanties populairst
Gepubliceerd op 17 oktober 2008 om 00:00
Reacties 0