Vastgoedspecial: Markthal Rotterdam
Gepubliceerd op 17 oktober 2008 om 00:00
Als je alle uitingen van de gemeente leest, kun je concluderen dat de stad een inhaalrace wil voeren. De binnenstad moet aantrekkelijker om de functies wonen, leven, winkelen, verblijven en werken te versterken. Als dat niet gebeurt, mist Rotterdam de slag in de internationale concurrentiestrijd tussen stedelijke regio’s. Het gemeentebestuur in de Stadsvisie 2030: “Rotterdam dient een strategie te volgen die is gericht op de ontwikkeling van de kennis- en diensteneconomie en die zorgt voor een aantrekkelijk woon- en leefklimaat voor hoogopgeleide en creatieve werknemers. De missie van het gemeentebestuur luidt daarom: bouw aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad.”
Eén van die dertien VIP-gebieden is het Laurenskwartier, een van de meest historische locaties van de havenstad. Hier staat de Laurenskerk, gebouwd tussen 1449 en 1525, het enige laatgotische gebouw dat nog herinnert aan het van oorsprong middeleeuwse Rotterdam. Het gebied bestrijkt de Binnenrotte, Grote Markt, Hoogstraat (ooit dé winkelader van de stad) en eindigt bij de ‘koopgoot’ aan de Coolsingel. Er moet een boulevard ontstaan, een ontmoetingsplaats voor de bevolking, waar je wandelt, winkelt en ontspant. In de stad spreken ze al prozaïsch over ‘de Ramblas van Rotterdam’.
Lees alles over de Markthal van Rotterdam in het oktobernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
Een kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Reacties 0