De prijsvechtende supermarkten Lidl en Aldi profiteren van de financiële crisis. De Duitse supermarktketens konden de laatste vier weken samen ruim driehonderdduizend extra klanten verwelkomen. Onderzoeksbureau GfK dat de verkoopcijfers van supermarkten bijhoudt, bevestigt vrijdag een bericht hierover van RTL Nieuws.
Lidl wist 168 duizend extra klanten over de drempel te trekken, en Aldi 140 duizend. Collega-prijsvechter Jumbo wist daarentegen geen profijt te trekken uit de financiële crisis. De supermarkt telde de laatste vier weken 56 duizend minder klanten, aldus GfK.
Groter nog waren de verliezen bij Super de Boer en C1000. De winkels zagen hun klantenkring met respectievelijk 140 duizend en 112 duizend dalen. Over Albert Heijn en Dirk van den Broek waren nog geen actuele cijfers beschikbaar.
Prijsvechtende supermarkten varen wel bij crisis
Gepubliceerd op 20 oktober 2008 om 00:00
Reacties 0