Warm drankje maakt consument guller

Mensen die een warm drankje vasthouden, staan positiever tegenover anderen dan personen die een ijskoud drankje in hun handen hebben. Dat blijkt uit onderzoek waarin een verband is vastgesteld tussen fysieke en emotionele warmte, berichtte de Britse krant The Independent vrijdag, aldus De Telegraaf.

“Het effect van lichamelijke warmte heeft niet alleen gevolgen voor hoe we anderen zien, maar ook voor hoe we onszelf gedragen”, aldus psycholoog John Bargh van de Amerikaanse Yale Universiteit. “Fysieke warmte zorgt ervoor dat we anderen als warmere personen beschouwen, maar zorgt er ook voor dat we zelf guller zijn en anderen meer vertrouwen.”

De onderzoeksresultaten kunnen worden uitgebuit door bedrijven die nieuwe manieren van marketing zoeken voor sceptische klanten, zei Lawrence Williams van de universiteit van Colorado, die deelnam aan de studie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!