Marktplaats mikt op occasions

Omdat de markt voor nieuwe auto’s stevige klappen krijgt, richt Marktplaats zich op de handel in occasions. De handelssite introduceerde maandag een toepassing waardoor aan advertenties bepaalde garanties kunnen worden gehangen. Belangrijk onderdeel is de Nationale Auto Pas, die de bezoeker verzekert dat niet is gerommeld met de kilometerteller, aldus Z24.

Stichting Nationale Auto Pas (NAP) is een samenwerking van verschillende partijen, waaronder de ANWB, Bovag en RAI Vereniging. NAP beheert een database met kilometertellers van 9,4 miljoen auto's, motoren en trucks. Marktplaats genereert informatie ut deze database.

Ook het verkopen van een auto wordt dankzij de koppeling gemakkelijker. "Je hoeft alleen het kenteken in te voeren. De informatie over de wagen wordt dan automatisch toegevoegd aan de advertentie. Deze optie is natuurlijk niet verplicht, maar het vergroot wel de kans dat je auto betrouwbaarder overkomt en daarmee misschien zelfs eerder verkocht wordt", zegt commercieel directeur Kiliaan Toorenaar tegenover Z24.

Met ruim 6,2 miljoen unieke bezoekers per maand, is Marktplaats naar eigen zeggen marktleider op het gebied van het online verkopen van artikelen. Maar met bij auto's concurrenten als AutoTrack en Autotrader op de hielen, moet het verkoopplatform toepassingen blijven ontwikkelen om de rivalen voor te blijven.

Lees ook:  Autodealers laten online veel liggen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!