Shell renoveert wereldwijd pompshops
Gepubliceerd op 8 maart 2005 om 00:00
Shell heeft de afgelopen maanden zijn vijftig pompwinkels grondig gerenoveerd. De nieuw gelanceerde formule Shell Shop komt daarbij in de plaats voor Shell Select. De verbouwing van de tankstations is een eerste stap in een complete restyling wereldwijd. `Nederland is samen met Denemarken en Engeland 1 van de landen waar de herschikking het verst is gevorderd`, aldus Tamara Zonneveld, teamleader convenience retail van Shell Nederland. In de pompwinkels worden versgroepen meer onder de aandacht gebracht. Verder is de presentatie opvallend gewijzigd. De winkels zijn ruim opgezet met een overzichtelijke indeling en een royale doorloop. `Uit onze analyses bleek dat we het met minder massale presentaties ook af kunnen. Het aantal factings per product is gedaald`, zo licht Zonneveld toe. Er is minder schapruimte, maar dat betekent niet dat het assortiment drastisch kleiner is. `Het assortiment is grotendeels hetzelfde gebleven. We hebben met name binnen de productgroepen aanpassingen aangebracht.` De sandwichkoeling is gesplitst in de segmenten `Simply Good` voor eenvoudige broodjes, `De Luxe` voor de luxere sandwich en `Good Life` voor de gezonde broodjes. Er wordt met drie sleutelcategorieen gewerkt: Auto, Dranken en Snacks.
Reacties 0