Het doek is gevallen voor DW Retaildesign. De drie werkmaatschappijen die onder de holding vallen, zijn deze week failliet verklaard. De 65 medewerkers van de winkelinrichter uit Woerden komen zo goed als zeker allemaal op straat te staan, zo bericht het Algemeen Dagblad.
“Er zijn nog contacten met mogelijke gegadigden die een plukje van het bedrijf willen overnemen”, aldus curator Verschuur van La Gro Advocaten voorzichtig. “Maar continuering van het bedrijf zoals het nu bestaat, is uitgesloten.”
DW Retaildesign is een samenvoeging van de bedrijven De Waal en Ronic. Het hield zich bezig met winkelinrichting in de breedste zin van het woord. Vanuit Woerden werd niet alleen het ontwerp gedaan, maar ook de routing en marketing. Bedrijven als KPN, Cool Cat, Luxaflex en Albert Heijn waren klant.
Het faillissement is volgens de curator veroorzaakt door een gebrek aan geld. “Het bedrijf was niet in staat om voldoende financiën te vinden en de omzet bleef achter. Zo ontstond een chronisch geldgebrek.” Directeur Peter Blokker toonde zich drie weken geleden nog optimistisch. “Met negen van de tien crediteuren is er al een overeenkomst en met de tiende komt die er ook. We zijn een bedrijf met een gezonde toekomst”, aldus Blokker toen.
DW Retail Design op de fles
Gepubliceerd op 3 november 2008 om 00:00
Reacties 0