Laurus voert strategiewijzigingen door bij Super De Boer

Supermarktketen Super De Boer (onderdeel van Laurus) gaat het aantal eigen-merkartikelen fors opvoeren. Dat is noodzakelijk om Super De Boer weer goedkoper te maken dan de grote concurrent Albert Heijn. Momenteel ligt het prijsniveau van beide ketens vrijwel gelijk. Laurus-topman Harry Bruijniks vind dat SDB een omzetaandeel van 30% voor het eigen merk moet hebben. Momenteel bedraagt dit aandeel zo`n 23%. SDB heeft nu zo`n 2.600 artikelen onder het eigen merk, 1.600 in de verscategorie en 1.000 kruidenierswaren. Overigens wil Bruijniks ook werken aan een betere uitstraling van het eigen merk: `De uitstraling dateert nog uit de jaren tachtig en is dus niet meer van deze tijd.` Een andere manier om de prijsagressiviteit van SDB te vergroten is het efficiencyproject Superfit, dat in samenwerking met adviesbureau McKinsey wordt uitgevoerd. Bruijniks denkt dat het efficienter maken van de winkelprocessen bij SDB in 2005 zal leiden tot een besparing van zo`n 6 miljoen euro en in 2006 tot 10 a 15 miljoen euro. Ten slotte wil de Laurus-directeur het aantal SDB-vestigingen de komende tijd terugbrengen. Met name kleinere winkels zullen worden gesloten of omgebouwd tot Edah Lekker & Laag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!