Het aankoopgedrag van consumenten wordt meer beïnvloed door blogs dan door sociale netwerken. Dat concludeert BuzzLogic na onderzoek van Jupiter Research, aldus Twinklemagazine.nl.
Het aantal regelmatige lezers van blogs is met driehonderd procent de afgelopen vier jaar fors gegroeid. Deze groep, die minimaal een keer per maand een blog bezoekt, geeft aan relevante content op blogs belangrijker te vinden voor hun aankoopbeslissingen dan de content op sociale netwerksites, waar vooral consumenten meningen over producten uitwisselen.
Precies de helft van alle blog-bezoekers zegt de informatie in blogs zinvol te vinden bij het vergaren van aankoopinformatie. De lezers gaan bij voorkeur bij blogs te rade voor informatie over technische producten (31 procent), gevolgd door producten op het gebied van media en entertainment (15 procent). Ook voor informatie over games, speelgoed en sportartikelen (14 procent), reizen (12 procent), auto’s (11 procent) en gezondheid (10 procent) worden blogs van toegevoegde waarde geacht.
‘Blog beïnvloedt koper meer dan sociaal netwerk’
Gepubliceerd op 6 november 2008 om 00:00
Reacties 0