‘Minder vraag naar mobieltje door crisis’

West-Europese producenten van mobiele telefoons voelden het afgelopen kwartaal de gevolgen van de wereldwijde financiële crisis. Het aantal verscheepte toestellen daalde in deze periode met acht procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat bleek woensdag uit cijfers van het Amerikaanse onderzoeksbureau IDC, dat onder meer gespecialiseerd is in de telecomsector.

“Het derde kwartaal is normaal gesproken een goede periode voor fabrikanten, want zij moeten winkels in de aanloop naar de feestdagen voorzien van voorraad. Dit jaar zien we geen duidelijke toename van de voorraden”, aldus de onderzoekers.

“Klanten stellen het vervangen van mobiele telefoons uit, vooral in landen waar de penetratiegraad hoger is dan honderd procent”, zei onderzoeksmanager Francisco Jeronimo. In Nederland ligt de penetratiegraad rond de 112 procent. Dit betekent dat er meer mobiele telefoonaansluitingen dan inwoners zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!