De Nederlandse supermarktbranche geeft vijftien miljoen euro per jaar uit aan beroepsopleidingen voor haar medewerkers. Naast dit bedrag komen nog de investeringen in tijd van de cursist en organisatie en begeleiding door de leidinggevende. Dat maakte de brancheorganisatie van alle supermarkten, het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel bekend tijdens de CBL Nationale Fooddag 2008, aldus Distrifood.
Supermarkten investeren steeds meer in de kwaliteit van haar medewerkers. Nadat de branche gefocust is geweest op prijs, zetten de supermarkten nu vooral het personeel in als wapen om zich te onderscheiden van de concurrent, aldus het CBL.
De werving van supermarkten is volgens het CBL verschoven van de ouderwetse vacature-advertentie naar promotie van het supermarktvak. In de supermarktbranche wordt op grote schaal e-learning ingezet. Sommige supermarkten stellen voor medewerkers laptops ter beschikking om cursussen te volgen. Bij behalen van het diploma van de beroepsopleiding mogen de medewerkers de laptop houden.
Supermarkt steekt meer geld in personeel
Gepubliceerd op 6 november 2008 om 00:00
Reacties 0