iPhone kost T-Mobile winst

De introductie van de iPhone heeft voor T-Mobile ook een keerzijde. Het telecombedrijf zag het aantal klanten groeien door de telefoon van Apple, maar moest ook meer geld uitgeven om klanten voor de telefoon binnen te halen. Dit blijkt uit cijfers die T-Mobile Nederland donderdag heeft bekendgemaakt, aldus De Telegraaf op zijn website.

T-Mobile wist in het afgelopen kwartaal zestigduizend abonnementen voor de iPhone te slijten, waardoor het totale aantal klanten groeide van 5,28 miljoen naar bijna 5,33 miljoen. Het bedrijf zag echter de wervingskosten sterk oplopen, van 91 euro per klant naar 122 euro. Mede daardoor daalde de winst in het derde kwartaal. Het bedrijfsresultaat zakte van 114 miljoen euro in het tweede kwartaal naar 91 miljoen euro. De winst stond ook onder druk door hogere uitgaven aan de integratie met Orange, de voormalige concurrent die vorig jaar werd overgenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!