De eigenaren van JuicyDetails stellen dat ons land rijp is voor een concept waarin pure ingrediënten, superverse bereiding en persoonlijke aandacht de basis vormen. De opening van een riante JuicyDetails op Schiphol, eerder dit jaar, zien ze als gunstig voorteken.
Terwijl in Amerika, Australië en Engeland de juiceconcepten al langere tijd succesvol opereren, bleef het in Nederland behelpen. Opgegroeid met Appelsientje duurde het enkele decennia voor het grote publiek zich liet verleiden tot avontuurlijke, verse sappen. Ja, een versgeperste jus d’orange in het warenhuis of op een terras, dat kon nog wel, maar een mango-passievrucht-wortel combi, aangelengd met tarwegrassap? Nee, dat was voorbehouden aan het geitenwollensokkencircuit.
Maar zie, onder invloed van alles wat onder de grote gezondheidsparaplu valt, zien we de laatste jaren dat verse sappen terrein winnen. De bewustwording over ons eetpatroon, de keuze voor een gezonde en actieve levensstijl, de strijd tegen overgewicht; het draagt allemaal bij tot de consumptie van minder vet en meer vitamines. Bovendien, zo’n beker verse jus sust het geweten, ter compensatie van eet- en drinkzonden.
Het gehele artikel is te lezen in het novembernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Vers, lekker & sexy
Gepubliceerd op 11 november 2008 om 00:00
Reacties 0