Consument zoekt naar kortingsbonnen

De kredietcrisis laat het zoekgedrag van Nederlandse consumenten op internet niet ongemoeid. Zoekmachine Google krijgt momenteel veel vaker zoekopdrachten te verwerken met termen als ‘kortingsbonnen’, brandstofprijzen’ en ‘spaarrentes vergelijken’. Dat blijkt uit Insight for Search, een Google-tool die het zoekgedrag van Nederlanders in kaart brengt, aldus het Algemeen Dagblad woensdag.

Internetters tikten in oktober en november dit jaar vijftig procent vaker de zoekterm ‘kortingsbon’ in dan dezelfde maanden in 2007. De zoekopdracht kluis deed het zelfs tachtig procent beter. Beleggen steeg met 54 procent, sparen met tachtig procent. Volgens Google zoekt de consument meer naar zekerheid. De woorden ‘spaarrentes vergelijken’ werden het afgelopen jaar maar liefst negenhonderd procent vaker ingetikt dan vorig jaar.

Het vergelijken van prijzen is momenteel geliefd, stelt de zoekgigant. Populair om te vergelijken zijn op dit moment ook de zorgverzekeraars, laptops en energieprijzen. En natuurlijk rentes, bijvoorbeeld die van hypotheken. Ook de term goedkope auto gooit hoge ogen. Verrassender is de razendsnelle opmars van het zoekwoordje stamppot. In hoeverre die samenhangt met de kredietcrisis valt niet te zeggen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!