Langere bedenktijd ouderen na aankoop

Consumenten vanaf 65 jaar moeten extra worden beschermd tegen verkopers. Dat bepleit Stichting De Ombudsman. De bedenktijd na telefonische aankoop van producten zou opgeschroefd moeten worden van zeven dagen naar drie maanden, zo schrijft het AD.

De voorgestelde afkoelingsperiode wordt toegejuicht door de ouderenbonden. Volgens bonden en consumentenorganisaties schaffen jaarlijks duizenden ouderen per telefoon ongewild abonnementen aan bij telecom- en energiebedrijven. Volgens de Ombudsman is het plan al besproken met het ministerie van Economische Zaken. Die zegt er volgens het AD nog over na te denken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!