Sligro schrapt leveranciers vanwege sanering zoetwarenaanbod
Gepubliceerd op 8 september 2004 om 00:00
De Sligro Food Group beschikt momenteel over 160 leveranciers, maar dat moeten er 130 worden. Het zoetwarenaanbod van Sligro wordt namelijk gesaneerd. De groothandel wil binnen chocolade, zoetwaren, snacks en biscuit kiezen voor een A-merk en een private label. Het assortiment zal volgens hoofd inkoop Rob van Herpen niet verkleind worden, maar slechts minder gevarieerd. Zes verschillende soorten lolly`s die in feite identiek zijn, dat zal volgens Van Herpen niet lang meer voorkomen. Hij signaleert een trend naar voorkeursleveranciers. In het eerste halfjaar van 2004 behaalde de Sligro Food Group een omzet van 18,9 miljoen euro. Dat is een stijging van 10% ten opzichte van dezelfde periode in 2003. De omzet daalde daarentegen tot 650 miljoen euro, een geringe afname van 0,8%. De omzet uit foodretail daalde met 5,1% tot 218 miljoen euro en de foodservice-omzet groeide met 1,6% tot 432,2 miljoen euro. De laatste jaren heeft Sligro veel groothandels overgenomen. De levensmiddelengroothandel Ven is de meest recente toevoeging. Ook diverse snoepwarenspeciaalzaken zoals Drop Inn, Milo en SnoepExpres vallen onder de Sligro Food Group.
Reacties 0