Van alle meubelaankopen verloopt één procent via internet. De online meubelmarkt staat nog in haar kinderschoenen, maar Leon de Haas van Direct Design ziet legio groeimogelijkheden. Dat laat de online meubelwinkel voor consument, bedrijf en overheid woensdag in een persbericht weten.
Dat de webverkoop van meubels de kinderschoenen nog niet ontgroeid is, ligt volgens De Haas niet alleen aan de branche zelf. Ook de randvoorwaarden kunnen volgens hem beter. “Dit merken we onder meer aan aanmeldingen voor awards of de beschikbare mogelijkheden bij brancheorganisaties. Soms is er gewoonweg geen categorie voor online meubelwinkels of kunnen brancheorganisaties nog niet voldoende in de behoeften voorzien.”
Sinds de opening van de online meubelwinkel in 2005 merkt Direct Design een opwaartse trend in het aanschaffen van design meubelen via internet. Waar fysieke meubelspeciaalzaken een daling zagen in de omzet in 2007 kent de winkelier een omzetstijging in deze periode van 54 procent, zo laat de e-tailer weten. In 2008 verwacht Direct Design een stabiele omzetgroei te realiseren van twintig procent.
‘Online meubelbranche kan flink groeien’
Gepubliceerd op 12 november 2008 om 00:00
Reacties 0