‘Kredietcrisis kan franchisenemers treffen’

Fastfoodketen Burger King denkt dat de kredietcrisis op de lange termijn nadelig kan zijn voor de leenmogelijkheden van haar franchisers. Nu is de crisis volgens de keten nog een voordeel omdat het consumenten naar zijn winkels lokt door de aantrekkelijke prijzen. “Op korte termijn hebben we misschien we als Burger King wel een positief effect beleefd van die crisis”, zegt John Cidsey, ceo van de Burger King tijdens een interview met Reuters in Taiwan, waar de keten nieuwe partnerships en internationale uitbreiding aankondigde.

“Mensen die het zich niet meer kunnen permitteren om naar 'mid-priced-restaurants' te gaan, komen inderdaad bij ons. Daar doen we ons voordeel mee. Maar als de crisis zich doorzet, zullen de consumenten misschien beslissen om thuis te blijven en zelf hun potje te koken. Wat onze groep en al zijn medewerkers-franchisers volume en omzetverlies kan kosten. Als de kredietlijnen op dat moment gesloten of beperkt blijven, zal dit een invloed hebben op onze langetermijnstrategie en ons beperken in het financieren van onze vele franchisers.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!