AH verkoopt duurdere wijn via internet

Op de wijnwebwinkel van Albert Heijn die sinds kort online is, verkoopt de supermarktketen vooral duurdere wijnen. De website heeft volgens Gert Zwitser, de ‘wijnman’ van AH, ‘enorm veel potentie’.

De gemiddelde verkoopprijs van een fles wijn in ons land is 2,69 euro, maar de vraag naar duurdere kwaliteitswijn is volgens Zwitser groeiende. De site biedt wijnen aan tussen de vijf en honderd euro.

Volgens Zwitser kunnen duurdere wijnen het beste via internet worden aangeboden, omdat het vaak om kleinere hoeveelheden gaat die ontoereikend zijn om de Albert Heijn-schappen mee te vullen.

Albert Heijn wil met de website de concurrentie aangaan met de gespecialiseerde wijnhandel, waaronder Gall & Gall, die ook tot het Ahold concern behoort.

Lees ook AH komt met eigen wijnwebwinkel

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!