‘Nike is het hipste merk’

Nike is het meest geloofwaardige en hippe merk met een sterke identiteit onder jongeren van 18 tot 24 jaar. Zij verkozen het Amerikaanse sportmerk boven concurrent Adidas (2), Sony/PlayStation (3) en Nokia (4). Dat blijkt uit een studie onder ruim twaalfduizend jongeren in 26 landen, die marktonderzoeksbureau Synovate dinsdag heeft gepubliceerd.

De respondenten werd gevraagd om spontaan drie merken te benoemen die zij 'truly excellent' (echt geweldig) vonden. In de toptien staan verder merken als Coca-Cola, Apple, Puma, Samsung, Levi's en BMW. De studie weerlegt de notie dat jongeren niet gevoelig zijn voor grote merken en juist nieuwe merken ontdekken, zo menen de onderzoekers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!