Heinz boekt forse winststijging

Heinz, producent van onder meer de gelijknamige ketchup, heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2008/2009 de nettowinst met 21,9 procent zien stijgen. De stijging is het gevolg van hogere verkopen, prijsstijgingen en een positief effect van de afdekking van de belangrijkste wisselkoersen. Dat heeft het Amerikaanse voedingsbedrijf vrijdag bekendgemaakt.

De nettowinst steeg in de drie maanden tot 29 oktober tot 277 miljoen dollar, tegenover 227 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet nam toe met 3,5 procent tot 2,61 miljard dollar, gedreven door hogere verkopen in het Noord-Amerikaanse segment voor consumentenproducten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!