Consument vaker naar discounter

Door toedoen van de kredietcrisis bezoeken consumenten steeds vaker discountsupermarkten. Dat blijkt uit cijfers van GfK, zo meldt vakblad Distrifood.

In het derde kwartaal van dit jaar blijken alleen de discounters nog enige groei van het verkoopvolume te boeken (+3,9 procent). Full service supermarkten leveren 1,9 procent in, formules in het midden van de markt zien het afzetvolume met zes procent dalen.

Discounters laten ook wat betreft omzetcijfers een bovengemiddelde groei zien. De verkopen bij de discounters groeiden in het afgelopen derde kwartaal met negen procent. Full service supers laten een groei zien van 2,9 procent en het middensegment, waaronder C1000, Vomar en DekaMarkt, leveren een half procent in.

“De omslag is opmerkelijk”, zegt onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK. “Consumenten zijn onder invloed van de negatieve berichten ineens veel zuiniger geworden. Vooral het midden van de markt heeft het moeilijk. Dezelfde ontwikkeling zien we ook in andere Europese landen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!