Adverteerders maken vaker tv-reclame in winkels
Gepubliceerd op 10 maart 2005 om 00:00
De huiskamer is steeds moeilijker te bereiken voor adverteerders. Kijkers raken versnipperd door het grote aantal zenders en tijdens de reclame wordt steeds vaker weggezapt. Adverteerders zorgen daarom dat er buiten de leefomgeving van de consument steeds vaker televisieschermen te zien zijn. Zo maakten bezoekers van de Engelse supermarkten van Tesco onlangs kennis met TescoTV. Op de tv-schermen worden voortdurend nieuws, recepten, tips en commercials uitgezonden. Per winkel zijn tussen de 40 en 50 schermen geplaatst. De winkels met TescoTV meldden een gemiddelde verkoopstijging van 10%.In de VS zijn gesloten televisiecircuits goed voor een bereik van 185 miljoen consumenten. Ook in Nederland worden verschillende vergelijkbare initiatieven ondernomen, onder meer bij de Bijenkorf en Mediamarkt. Endemol en Dirk van den Broek hebben afgelopen jaar op elf locaties ervaring opgedaan met LekkerDoenTV, waarbij Endemol content maakte voor speciale locaties in de winkels. Hoogvliet maakt gebruik van een centrale productdatabase om alle communicatiekanalen aan te sturen, waaronder televisieschermen in de winkels.
Reacties 0