Retail en fabrikant maken evenveel winst

Supermarktketens behalen niet meer marge dan de grote fabrikanten. Deze veelgehoorde bewering is onjuist, concludeert EFMI Business School.

De Nederlandse supermarkten boekten tussen 1997 en 2007 een gemiddelde stijging van het bedrijfsresultaat van drie tot vier procent. In dezelfde periode nam het bedrijfsresultaat van merkfabrikanten toe met tien tot dertien procent, zo blijkt uit onderzoek van EFMI.

Volgens directeur Laurens Sloot van de EFMI Business School groeit de winst van fabrikanten in procentpunten harder. “Omdat de supermarkten sneller groeien qua omzet, kun je stellen dat beide partijen ongeveer net zo succesvol zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!