Overleg over gezondheidslogo’s

Supermarktketen Albert Heijn en de Stichting Ik Kies Bewust gaan met elkaar in gesprek over de gezondheidslogo's die beiden hanteren. De partijen willen de maatstaven achter de keurmerken op één lijn brengen, aldus Adformatie.

Albert Heijn zet voor een aantal van zijn huismerkproducten het Gezonde Keuze Klavertje in. Terwijl het Ik Kies Bewust-logo wordt gebruikt voor merkproducten van bedrijven als Unilever, die ook bij andere supermarkten worden verkocht.

Het overleg, dat ‘de komende maanden wordt gevoerd’, is ingegeven door ‘de maatschappelijke vraag naar meer eenduidigheid’, aldus een woordvoerder van Albert Heijn. Afhankelijk van de uitkomst wordt mogelijk ook gekeken of een gezamenlijk beeldmerk mogelijk is. Voor de consument verandert er voorlopig niets.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!