Unilever reorganiseert onderzoekscentra

Voedingsmiddelenconcern Unilever gaat zijn onderzoekcentra wereldwijd reorganiseren. Als gevolg hiervan gaan 250 arbeidsplaatsen verloren. In Nederland gaat het om 68 banen bij onderzoekcentrum Vlaardingen, zo schrijft het Algemeen Dagblad dinsdag.

Unilever wil zijn onderzoeks- en innovatie-instituten over de hele wereld in zes centra concentreren. Dit is onderdeel van de strategie van het concern om tot één organisatie voor onderzoek en ontwikkeling te komen en zo kosten te besparen en efficiency te vergroten. “Het doel van deze reorganisatie is om nieuwe producten sneller in de supermarkt te hebben”, legt Fleur van Bruggen van Unilever uit. “Alleen zo kunnen we ons onderscheiden van de huismerken.”

Op dit moment zijn de onderzoeksafdelingen nog verdeeld over de verschillende Unilever-gebieden: voeding, was- en schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging en centraal voor fundamenteel onderzoek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!