Albert Heijn, IKEA en The Body Shop zijn de winkelketens met het beste duurzame imago onder consumenten. Dat blijkt uit het zogeheten Dossier Duurzaam, een rapport van onderzoeksbureaus DBB en Intomart GfK, zo meldt De Pers woensdag
Albert Heijn komt als beste supermarktformule uit de bus door het aanbod van biologische producten, het gebruik van bioplastics en de gescheiden inzameling van restmaterialen. Aldi en Dirk van den Broek worden volgens het onderzoek niet als duurzaam beschouwd.
Binnen de retailbranche vinden consumenten duurzaamheid het belangrijkst bij elektronicawinkels, direct gevolgd door supermarktketens en doe-het-zelf-zaken. Weinig consumenten zijn echter onder de indruk van de mate waarin er duurzaam wordt gewerkt. Uit het onderzoek blijkt dat de focus op milieu alleen niet voldoende is voor een duurzaam imago.
Volgens woordvoerder Dennis van Aalst van DBB kost het tijd om een sterk en duurzaam imago op te bouwen. “Allereerst moet een hele duidelijke en strategische keuze worden gemaakt om duurzaam te werken. Daarbij mag een sterke, eigen identiteit niet ontbreken, zoals IKEA, C&A en Albert Heijn zich ook goed weten te differentiëren binnen hun branches.”
Klik hier voor het volledige persbericht.
AH, IKEA en The Body Shop het duurzaamst
Gepubliceerd op 3 december 2008 om 00:00
Reacties 0