Nederlanders verruilen eten in een restaurant massaal voor een luxe etentje thuis. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim vijfhonderd respondenten dat door onderzoeksbureau Goos Marketing Research is uitgevoerd in opdracht van Super de Boer, zo meldt de supermarktketen vrijdag in een persbericht.
Twee van de drie Nederlanders gaat minder vaak naar een restaurant. Van hen verwacht bijna de helft volgend jaar nog minder vaak uit eten te zullen gaan. In plaats daarvan gaat bijna driekwart (72 procent) ‘thuis uit eten’, wat betekent dat zij zelf met luxe ingrediënten thuis een menu bereiden. Deze trend zal verder doorzetten: van deze groep zegt 25 procent volgend jaar vaker dan nu thuis uit eten te zullen gaan.
Volgens Eric Leebeek, directielid van Super de Boer, bevestigt dit het beeld dat het bedrijf al had: “We hebben het onderzoek laten uitvoeren, omdat we op basis van het bestedingspatroon van onze klanten aan de kassa een ontwikkeling zagen die op een trend leek te duiden. Zo is bijvoorbeeld het volume van onze eigen superieurproductlijn ten opzichte van januari 2007 exponentieel gegroeid. Het onderzoek toont aan dat die trend dus inderdaad gaande is.”
'Thuis uit eten' populair
Gepubliceerd op 5 december 2008 om 00:00
Reacties 0