Uniqlo zet achtervolging in op H&M en Zara

Fast Retailing zet zijn expansiestrategie voor modeketen Uniqlo voort met Rusland als nieuwe markt. Het Japanse retailconcern is vastbesloten van zijn discount kledingketen een volgende H&M of Zara maken, aldus Fashion United.

Op het hoofdkantoor in Tokio is een afdeling in het leven geroepen die zich bezighoudt met de introductie in Moskou, zo heeft directeur Tadashi Yani laten weten. De werving van het winkelpersoneel in Rusland is al gestart. Het eerste filiaal moet volgend jaar zijn deuren openen.

De formule Uniqlo werd in 1984 geïntroduceerd. Sinds 2001 wordt aan internationale expansie gewerkt. Sindsdien zijn winkels geopend in Groot Brittannië, China, Hong Kong, Zuid Korea en in Noord Amerika.

De Japanners richten zich niet alleen op nieuwe eigen winkels; de onderneming is ook op overnamepad. Zo kocht het bedrijf in 2006 het Franse lingeriemerk Princesse Tam-Tam en in juni Comptoir Des Cotonniers. Directeur Yani streeft in 2010 naar een omzet van 1 triljoen Japanse yen, zo'n 10,7 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!