Fast Retailing zet zijn expansiestrategie voor modeketen Uniqlo voort met Rusland als nieuwe markt. Het Japanse retailconcern is vastbesloten van zijn discount kledingketen een volgende H&M of Zara maken, aldus Fashion United.
Op het hoofdkantoor in Tokio is een afdeling in het leven geroepen die zich bezighoudt met de introductie in Moskou, zo heeft directeur Tadashi Yani laten weten. De werving van het winkelpersoneel in Rusland is al gestart. Het eerste filiaal moet volgend jaar zijn deuren openen.
De formule Uniqlo werd in 1984 geïntroduceerd. Sinds 2001 wordt aan internationale expansie gewerkt. Sindsdien zijn winkels geopend in Groot Brittannië, China, Hong Kong, Zuid Korea en in Noord Amerika.
De Japanners richten zich niet alleen op nieuwe eigen winkels; de onderneming is ook op overnamepad. Zo kocht het bedrijf in 2006 het Franse lingeriemerk Princesse Tam-Tam en in juni Comptoir Des Cotonniers. Directeur Yani streeft in 2010 naar een omzet van 1 triljoen Japanse yen, zo'n 10,7 miljard dollar.
Uniqlo zet achtervolging in op H&M en Zara
Gepubliceerd op 5 december 2008 om 00:00
Reacties 0