'Super moet zelf beslissen over zondagopening'

Supermarkten moeten zelf kunnen beslissen of zij hun deuren op zondagen openen. Dat vindt een meerderheid van de Nederlandse consumenten, zo concludeert supermarktkoepel CBL na eigen onderzoek in samenwerking met EFMI Business School.

Van de ondervraagden stelt 64 procent dat supermarkten zelf mogen beslissen; 27 procent is van mening dat gemeenten hierover gaan. Negen procent meent dat de landelijke politiek in Den Haag zich hierover moet uitspreken.

Het CBL wil af van de huidige beperking van het maximum van twaalf koopzondagen per jaar. Supermarkten die op zondag open zijn behalen volgens het CBL op zondag ongeveer 170 miljoen euro omzet. Hiervan is ongeveer de helft extra omzet.

Volgens het CBL lopen supermarkten flink wat omzet mis, als de nieuwe Winkeltijdenwet per 1 januari 2010 de zondagopening zou verbieden. De organisatie schat dat de retailers dan een extra omzet van honderd miljoen euro mislopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!