Albert Heijn gaat intensiever gebruik maken van direct marketing
Gepubliceerd op 9 september 2004 om 00:00
Albert Heijn gaat intensiever gebruik maken van direct mailings om klanten gerichter te kunnen informeren. Recentelijk ontvingen bijvoorbeeld 200.000 huishoudens een persoonlijke brief met een Lipton Ice Tea-kortingscoupon. Ah gaat klanten in de toekomst vaker gericht informeren over thema`s als ontbijt/lunch, AH Mobiel-aanbiedingen en de Hamsterweken. De doelgroepmailings zijn volgens een woordvoerster een belangrijk onderdeel van het communicatiepakket van de supermarkt geworden. De recente productactie zal volgens de woordvoerster zeker een vervolg krijgen. Dirk van der Steenhoven, directeur van Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA), het platform voor de direct marketing industrie, verwacht dat de directe mailings van AH een succes zullen worden. Wel vindt hij het vreemd dat deze stap zo lang op zich heeft laten wachten. Wat waarschijnlijk een rol speelt is dat direct marketing duurder is. `Gemiddeld kost het 1,10 euro per bericht`, aldus Van der Steenhoven. AH wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Direct marketing is volgens Van der Steenhoven de manier om de juiste klantengroep te bereiken en er zijn meer organisaties die over klantengegevens beschikken.
Reacties 0