Klanten van Jumbo zijn opnieuw het meest tevreden over hun supermarkt. De supermarktketen komt voor de twaalfde keer als populairste uit de bus. Nummer twee Albert Heijn komt wel steeds dichterbij. Dat blijkt uit het kerstrapport van onderzoeksbureau GfK in opdracht van Foodmagazine.
Jumbo scoort een 7,58 van zijn klanten. De keten weet ook nieuwe klanten voor zich te winnen. Wel merken de onderzoekers op dat de voorsprong van Jumbo minder groot is. Jumbo levert ook terrein in. Zo heeft de keten geen top-5 notering als het gaat om vriendelijkste personeel en voordeligste formule.
De Nederlandse marktleider in de supermarktbranche Albert Heijn kreeg een 7,51. Boni en Nettorama volgen op een gezamenlijke derde plaats met een score van 7,46.
Spar, Aldi en Coop eindigden van de 24 supermarktketens onderaan de lijst. Grootste dalers op de klanttevredenheidsranglijst zijn EM-Té en DekaMarkt, zij kelderden met stip elf plaatsen. MCD maakte de grootste sprong van plaats twintig naar de achtste plek.
GfK doet twee keer per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Hieraan doen ongeveer zesduizend huishoudens mee. Zij beoordelen hun eigen supermarkt op netheid, versaanbod, assortimentskeuze, kwaliteit, lage prijzen, aanbiedingen en de vriendelijkheid van het personeel.
Jumbo blijft het populairst
Gepubliceerd op 12 december 2008 om 00:00
Reacties 0