Supermarkt wil Nederlander thuis hebben met kerst

Supermarkten spelen maximaal in op het gemak waarmee de Nederlander zijn kerstmaaltijd in elkaar wil draaien. Zelfs chatten met een chefkok behoort tot de mogelijkheden, zo meldt de Telegraaf dinsdag.

De huidige economische neergang lijkt dit jaar geen roet in de feestvreugde te gooien. Nederlanders gaan volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) voor 829 miljoen euro boodschappen doen. Maar niet iedereen laat de euro’s rijkelijk vloeien. Zeventien procent van de Nederlanders geeft minder geld uit aan eten en drinken dit jaar, zeven procent zegt meer uit te geven. Als wordt bespaard blijkt dat te zijn op uitgaven in de horeca of aan cadeaus, aldus het CBL.

Met slogans als “ultieme smaakbelevenis”, “gegarandeerd succes” en “luxe en gemak” verleiden de supermarkten de consument tot het kopen van de speciale producten. Uit onderzoek en ervaring van supermarktketen Super de Boer blijkt dat klanten ook na de feestdagen graag deze producten willen gebruiken. De onderneming heeft dan ook besloten 150 speciale feestdagproducten vast op te nemen in het assortiment. Het gaat om de tijdloze producten in een bijzonder jasje, legt directielid Eric Leebeek uit. “Je hoeft geen topkok te zijn om iets fantastisch op tafel te zetten.”

Een rondgang langs de supermarkten bewijst dat de klassieke producten als gevulde kalkoen, varkenshaas en rollade onverminderd populair zijn. Albert Heijn, de grootste supermarktketen van Nederland, heeft dit jaar extra werk gemaakt van de bijgerechten. “Niet alleen het mooie stuk vlees of vis wilden we bieden, maar het totale palet van voor- , bij- en nagerechten. Zodat mensen een echte restaurantbelevenis thuis hebben”, aldus themamanager Chantal van Wijnbergen.

Dreigt het kerstmaal onverhoopt toch in de soep te lopen, dan kan men via C1000 chatten met een heuse chefkok voor tips, opmerkingen en reddingsscenario’s. En wie helemaal geen zin heeft in kokkerellen, kan via La Place of HEMA een volledig diner bestellen en thuis laten bezorgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!