Snackbar doet goede zaken in crisistijd

Nederlandse snackbars spinnen garen bij de huidige economische crisis. Doordat de consument grote aankopen uitstelt wordt meer geld overgehouden om buiten de deur te eten. Tegelijk tekent zich de trend af dat wordt gekozen voor minder dure eetgelegenheden. De snackbar is een van de favorieten.

"Je ziet inderdaad dat sprake is van een verschuiving: als het economisch slechter gaat, kiezen mensen voor de cafetaria, waar het toch wat goedkoper eten is", zegt woordvoerder Joris Prinssen van Koninklijk Horeca Nederland (KHN).

De klanten gaan wel vaker voor complete menu's. "De kleine cafetariaatjes hebben het daardoor wat moeilijker, terwijl de chiquere snackbars goede zaken doen", licht Hans Hus van de fastfoodservice van KHN toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!