‘Crisis biedt kansen voor retail’

Retailers hebben door de economische crisis te maken met tegenvallende omzetten. Hierdoor houden veel winkeliers hun hand op de knip en wachten zij met investeren. “Dat is iets wat de retail juist niet moet doen”, vindt Ad van Beek, directeur van het bedrijf RetailMatch.

“Retailers moeten lef tonen. Het is een schitterende tijd, kwaliteit komt bovendrijven. Er wordt ouderwets geknokt om de klant. De winnaars zien klanten staan, verlenen echte service, geven klanten een lekker gevoel en laten ze met een tevreden glimlach en draagtas de winkel uitgaan. Als jij dat niet doet, doet een ander het wel. Meerwaarde trekt aan en doet de omzet stijgen.”

Om retailers te stimuleren in deze tijd hun hoofd boven het maaiveld uit te steken, heeft Van Beek recent het boekje ‘Ik wil meer omzet’ geschreven, dat gratis onder retailers wordt verspreid. “Na dertig jaar ervaring in de retail kan ik concluderen dat zes principes tot succes leiden”, aldus Van Beek. “Deze regels, die zijn ‘verstopt’ in een aantal praktijkverhalen, leveren een aantal fundamentele inzichten waarmee retailers hun voordeel kunnen doen in deze lastige tijd.” Waarom het boekje gratis weggeven? “Ik wil dit retailers graag cadeau doen in een tijd van recessie. Maar de principes geef ik niet zomaar weg. Lees en filter ze uit de verhalen. Het is dan alleen nog maar een kwestie van gedisciplineerd toepassen”, besluit Van Beek.

Het boekje is te verkrijgen via de site ikwilmeeromzet.nl. Op deze site kunnen ondernemers tevens achter de schermen met elkaar discussiëren over klantloyaliteit, inspirerende samenwerking en slim ondernemerschap in lastige tijden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!