Ook C1000 bant blank kalfsvlees

In navolging van Bas, Dirk en Digros steekt ook C1000 een stokje voor de verkoop van blank kalfsvlees. Dat heeft het bedrijf donderdag aan Wakker Dier laten weten, zo meldt de dierenwelzijnsorganisatie. De groepering begon in september een campagne tegen blank kalfsvlees.

De kalfjes worden op een ijzerarm dieet gezet, waardoor ze bloedarmoede krijgen, is de boodschap daarvan. Donderdag zou een radiospotje worden opgenomen waarin C1000 werd genoemd. “We maken nog spotjes met Albert Heijn en twee andere supermarkten”, meldt de woordvoerster van Wakker Dier.

Ze hoopt dat nog voor de Kerst ook de andere supermarkten dit voorbeeld volgen. “Als er een schaap over de dam is, volgen er meer, toch? Hopelijk wordt dit echt de laatste blankwitte Kerst voor de kalfjes.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!